Naar Arizona: condors en hoefijzers

31 juli 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Met fotokes erbij gevoegd! WiFi gevonden elders...

Hallo allemaal,

Dit wordt een verhaal zonder foto’s. De WIFI in ons hotel is zodanig slecht (samen met nog een aantal andere features maar daarmee willen we jullie niet lastig vallen) dat het opladen niet lukt. Die hebben jullie dus nog te goed.

We lieten gisteren de Riverside Ranch achter ons. Een beetje met pijn in het hart want dat was echt een bijzondere plaats met een hoog zen-gehalte. Onze reis ging richting Arizona met als eindbestemming Page, Lake Powell. Ook deze trip had een aantal verrassingen voor ons in petto!

Op weg naar PageOp weg naar Page

Zo was daar in eerste instantie de Navajo bridge langs Highway 89 tussen Bitter Springs en Jacob Lake. Met haar 244 meter lang, één van de slechts zeven bruggen over de Colorado river. Bij gebrek aan foto’s moeten jullie ons maar geloven dat de site echt spectaculair mooi is. De brug ligt aan Marble Canyon en we hebben gemakkelijk méér dan een uur gespendeerd daar. Dat had ook iets te maken met een aantal condors die we daar hebben gespot. Alweer een dier om af te vinken van ons lijstje! Dat zijn echt heel indrukwekkende dieren. Het bleken California Condors te zijn, één van ‘s werelds grootste en meest zeldzame

Navajo BridgeNavajo Bridge - Colorado RiverNavajo Bridge - Colorado RiverNavajo BridgeNavajo Bridge condor

Dan ging het verder richting Page met een stop bij Horseshoe bend. Dat is een plek waar de Colorado river bijna een U-turn maakt. We hadden daar eigenlijk niets van verwacht maar het bleek echt super mooi en leuk te zijn. We deden een kleine hike en hebben ons dan geamuseerd met het klimmen op de overhangende kliffen om daar foto’s te maken. Tom zag die hoogten iets minder zitten :-)

Horseshoe bendHorseshoe bendHorseshoe bendHorseshoe bendHorseshoe bend

Ons hotel dat valt dan tegen maar dat is niet zo belangrijk. We zijn nog even gaan zwemmen en alweer tevreden in ons bedje gekropen.

Foto’s hebben jullie nog te goed van ons. Die komen er aan maar dat zal waarschijnlijk in het volgende hotel pas zijn. Dat is morgenavond in Monticello.

Groetjes en knuffels

H&S&T