Op doorreis van het noorden naar het zuiden

26 juli 2019 - Vernal, Utah, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Vandaag vooral veel rijden. 550 km in totaal brengen ons van Montana door Wyoming naar Utah. Een vijfde Amerikaanse State op ons lijstje!

Van noord naar zuid reden we doorheen bergen en valleien, dorre landschappen, groenere vlakten, maar vooral wij reden daar vaak helemaal alleen. Ze zeggen wel eens “the lonely highways”. Inderdaad, dat klopt. Het geeft een vreemd gevoel van vrijheid. Airco op, DJ Stef die zijn playlists af en toe wat aanpast aan de oudere generaties en cruisen maar. Wij worden professionele roadies. Zo een beetje Thelma & Louise of Bonny & Clyde maar dan zonder het bloederige gedoe...

Onderweg Moran-VernalOnderweg Moran-VernalMoran-VernalMoran-Vernal Wind River mountains

Onderweg Moran-Vernal

Onze stops waren beperkt vandaag. We wilden niet te laat op het hotel aankomen want morgen wordt een drukke dag.

We stonden wel even stil bij de Red Canyon in Wind River gebied.  Jammer genoeg was vandaag een beetje bewolkt. De kleuren zullen bij zonlicht waarschijnlijk nog mooier geweest zijn.

Moran-Vernal Red CanyonMoran-Vernal Red Canyon

“Wind” River mag je echt letterlijk nemen. Aangezien we het grootste deel van de tijd in “no men’s land” waren, was er ook niet veel eetgelegenheid. Dus hebben we onze picknick gehouden met een fantastisch zicht op het landschap. Echter, véél wind.

Windy Picknick  South Pass

Tot slot nog het vernoemen waard: Flaming Gorge Reservation, een gigantisch stuwmeer omringd door rose rotsen.

Flaming Gorge ReservationFlaming Gorge Reservation

En nu zijn we in Vernal, voor “deel 2” van de reis waarin de canyons centraal staan. Ons hotel, de Dinosaur Inn is bijna het goedkoopste van de hele reis maar blijkt fantastische kamers te hebben. We hebben hier praktisch een suite met veel ruimte. Spijtig dat we hier maar een dagje blijven. We love the dino!

Dinosaur Inn & Suites

Nu we aan een nieuw hoofdstuk beginnen hebben we al eens geëvalueerd wat we tot hiertoe het meest hebben gewaardeerd. Het is soms moeilijk kiezen maar dit is het zo ongeveer:

- mooiste dier: Moose

- mooiste natuurfenomeen: close call tussen de watervallen in Yellowstone en (voor mij toch) de travertijnterrassen in Yellowstone

- mooiste landschap: de valleien in Yellowstone

- grootste teleurstelling: waar zijn die beren nu toch?

- topmomentje: bizons op de brug in Lamar valley

- onze held: Craig die onze lekke band heeft gerepareerd

- lekkerste vlees: bizon (steak of burger, wij vinden ze niet alleen geweldig op de brug maar ook op ons bord)

- slechtste lunch: de Subway

- beste aankoop: onze koelbox

- beste poolbiljarter: Stef

- meest geïntegreerd met de locals: Tom (doet het goed als cowboy én indiaan)

- meeste tijd nodig in de badkamer: Tom

- meest WIFI-georiënteerd: Stef

- grootste blog fanaticus: tja, ik zeker :-) (ik heb mijn hobby gevonden)

- slavendrijver: naar het schijnt ben ik dat ook (ik snap echt niet waarom!)

- mooiste foto: die mogen jullie kiezen

Morgen gaat het naar Arches National Park en overmorgen gaan we vliegen over de canyons! Onze tickets liggen al klaar. Nog 2 nachtjes slapen.

Groetjes allemaal en hou het cool daar in België!! Niet smelten aub, tenzij voor onze verhalen en foto’s.

Tot gauw,

Uw roadies:

Moran-Vernal Wind River MountainsHamilTOM

Moran-Vernal Red CanyonKimmy

Moran-Vernal Wind River MountainsDJ Stef (draait voor alle leeftijden maar toch liefst met een beetje « doef« )