Dag 5: een dagje on the road « mit viel Stau »

14 augustus 2021 - Baden-Baden, Duitsland

Vrijdag moesten we « moven ». Bad Mergentheim - Baden-Baden is een pittige rit, een 350 km.

Een blik op Mappy maakte ons allesbehalve happy. Veel wegenwerken en de bijhorende files.

Dus besloten we rechtstreeks te gaan en de geplande tussenstopjes in Rottenbuch te laten vallen. Het was een goede beslissing.

Op de weg « viel Stau ».

ABBA, Motown, Alt-J (groep die ik moet onthouden) en een paar goden uit de klassieke wereld hielden ons gezelschap. Onze eigen zangtalenten werden verder geperfectioneerd. Onze zoektocht naar Duitse koeien leverde weer niets op. Door overmacht brachten wij ons jaarlijkse bezoekje aan de Mc Donald’s (reminder voor Inge: géén Fish O’Filet meer bestellen bij de Mc Do want de saus trekt op niks!).

Verder valt er niet veel te vertellen over ons tripje vandaag.

Iets meer dan zes uur later reden wij Baden-Baden binnen en hadden we gelukkig nog even tijd om een badje te nemen (dat hoort zo in Baden-Baden uiteraard) en een avondwandelingetje te doen in het centrum. B-B blijkt zo’n beetje het Knokke van de streek te zijn, al zijn de mensen duidelijk minder posh gekleed. Weinig Ralph Lauren-polootjes gespot, weinig witte broeken, weinig Cartier zonnebrillen,… Het is allemaal iets minder high-end. Maar je ziet wel de klasse en elegantie in de gebouwen. Het moet hier ooit zeer mondain geweest zijn. Gedeeltelijk is dat karakter wel behouden. Wij deden al een stukje van de mooie Lichtentaler Allee, een prachtig en stijlvol park met riviertje, fonteinen en mooie bloemen waar het heerlijk flaneren is. To be continued morgen.

Baden-BadenBaden-BadenBaden-BadenBaden-BadenBaden-BadenBaden-BadenBaden-BadenBaden-Baden

De avond sloten we af in stijl. Heine Wein & Dine bleek als restaurant een onverwacht schot in de roos. Beste diner tot nog toe, beste sommelier tot nog toe! Zeer fijne avond en gastronomisch enorm de moeite.

Morgen ontdekken we nog andere paden in Baden-Baden… en dan gaat het al richting de laatste stop, het mooie Trier.

xxx