30 juli 2019 - Hatch, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een moeilijke start. Bryce Canyon stond op het programma en eventueel nog een rit naar Boulder Mountain, langs Escalante. Echter, de wegenwerken en daaraan gerelateerde files hebben er anders over beslist. We waren al later vertrokken dan voorzien doordat de eigenaars van de ranch hier een babbelke kwamen doen. Dat zijn supersociale mensen dus zijn we daar al wat blijven plakken.

Op weg naar Bryce stonden we dan vast aan de wegenwerken. En niet voor eventjes. We zijn zeker meer dan een uur verloren daar. Onze eerste echte (niet-bizon-gerelateerde) files in de VS. We hebben wel iets positiefs overgehouden aan die file. Omdat het zo lang duurde waren we uit onze auto gegaan om even de benen te strekken. Langs de weg, in een uitgedroogde rivierbedding zagen we een ratelslang, volgens de omstaanders een vrij groot exemplaar. Check! Alweer een dier dat we van ons lijstje kunnen schrappen. Vooral Stef wou graag een ratelslang in het echt zien. Dat is bij deze dus gelukt...

Bryce Canyon - ratelslang

In Bryce Canyon reden we na de lunch en de intro film in het Visitor Center eerst helemaal tot op het einde van het park om dan terug te keren en alle viewpoints te doen. Het was ondertussen al half vier ofzo. Alles ging precies wat trager vandaag. Bryce is heel mooi. We begrepen waarom vele mensen dit park het mooiste vinden, althans van de canyons. De kleuren, de hoodoo’s, het lichtspel in de zon zijn prachtig. De grote knaller van vandaag was voor ons toch wel Bryce Point waar je een overzicht hebt dat reikt tot aan de horizon. We hadden geluk dat we er waren in de late namiddag. De zon doet dan haar werk en dat is inderdaad - zoals Marc ons had gezegd - enorm indrukwekkend. Bij consensus is Bryce Point verkozen tot het allermooiste panoramisch zicht van de reis tot nu toe.

Bryce CanyonBryce Canyon

Bryce CanyonBryce Canyon

Wij hadden vandaag ook gewoon heel veel plezier. Het was een super relaxte dag. Toen we - door die file - door hadden dat we gewoon vrij laat gingen kunnen beginnen aan Bryce Canyon hadden we al gauw beslist om de extra rit naar Boulder Mountain te droppen. Daardoor hadden we vrij veel tijd. Het was gewoon een super tof dagje!

Bryce CanyonBryce CanyonBryce Canyon

Een paar opmerkelijke feiten nog. Chinezen en Japanners die zijn hier in grote getalen! Wij hebben gemerkt dat die vaak met zo veel zijn dat die communiceren met walkie talkies. Echt waar!

Bryce Canyon

Herinneren jullie je nog de vrouw in het USA-kleed? Daar zijn blijkbaar ook truitjes van...

Bryce Canyon

Morgen gaat het naar Page (Lake Powell). We passeren normaal gezien langs Marble Canyon en de Navajo Bridge.

De Grand Canyon gaan we niet doen. Het zouden teveel extra kilometers zijn. Stef en ik hebben in elk geval een selfie genomen met de Grand Canyon op de achtergrond. Je moet alleen goed zoeken :-) Het is het gedacht dat telt!

Riverside Ranch - Grand Canyon

Soit, wij amuseren ons hier. We gaan onze laatste week in. We weten nu al dat het allemaal te vroeg gedaan gaat zijn.

Maar natuurlijk zullen we blij zijn jullie allemaal terug te zien :-) Maar dat is nog niet voor direct hoor!

Dus voorlopig moeten jullie het stellen met de verhalen, de foto’s en vele knuffels...

Groetjes van ons alle drie ,

xxx

Van reisblog naar fotoboek