Eland Yellowstone

22 juli 2019 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Eland Yellowstone

Deze foto werd gemaakt op 22 juli 2019 in West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten.

1. Marc:
    22 juli 2019
    Dit is een van de hertachtigen die je in de US kan zien. Allicht een mule deer of een elk. Waarschijnlijk geen wapiti hert (die zijn namelijk groter en schuwer dan de 2 andere soorten. Een hertachtige heeft een gewei met vertakkingen die je best kan vergelijken met een dat van een boom. Een eland daarentegen heeft een gewei dat eerder iets weg heeft van een hand: een blad van waar er een aantal zijtakken vertrekken.
  2. Marc:
    22 juli 2019
    ik bedoelde "een tak van een boom".
  3. Hilde:
    22 juli 2019
    Merci! We waren al niet helemaal zeker. Vandaag Lamar. We gaan tegen de avond ginder zijn. Blijkbaar is dat de beste moment. Misschien ook briefing door een ranger zodat we beter weten waar/hoe te kijken.
  4. Marc:
    22 juli 2019
    De wolven zijn terug redelijk talrijk in Yellowstone. Het zijn sociale dieren die je in een roedel kan / zal zien. Buiten het park ga je ze zelden aantreffen, net als de bizons trouwens. Anderzijds zou het mij verbazen dat je nog geen coyote zou hebben gezien. Die zijn verwant aan de wolven (ze lijken op een herdershond). Dit zijn wél solitaire beesten die je ook buiten de parken zal tegen komen. Tijdens onze trip in de US zagen wij regelmatig kadavers liggen langs de weg van dieren waarvan we eerst dachten dat het doodgereden honden waren. Maar het waren wel degelijk coyotes. Best niet benaderen en ver uit hun buurt blijven.
  5. Hilde:
    22 juli 2019
    Er zijn blijkbaar een honderdtal wolven in het park in roedels van een tiental. Hopelijk kunnen we ze zien. Tot hiertoe hebben wij ook wel wat kadavers gezien op de weg maar vaak waren het herten. Nog geen coyotes gezien denk ik.