Yellowstone eland? 2

23 juli 2019 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Yellowstone eland? 2

Deze foto werd gemaakt op 23 juli 2019 in West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten.

1. Marc:
    23 juli 2019
    neen, dit is met zekerheid een hertachtige (allicht elk of Mule deer). Een eland onderscheidt zich van de andere hertachtigen door zijn gewei. Als je een hert zou vergelijken met een paard, dan is het eland een Brabants trekpaard. bekijk even een foto op het internet dan merk je het verschil wel.

Ik heb wel de indruk dat het gewei van dit hert, nog niet uit de bast is. Je moet weten dat dit gewei jaarlijks na de winter afgeworpen wordt en vervagen door een nieuw gewei dat ook telkens groter wordt tot ongeveer het 8ste levensjaar. Maar terwijl dat nieuwe gewei aangroeit zit daar een fluweelachtige bast rond. Op een bepaald moment, als het gewei volgroeid is, dan wordt die bast verwijderd. ik heb de indruk dat die bast hier nog niet verwijderd is.
  2. Marc:
    23 juli 2019
    onderscheid hert - eland gaat dus om meer dan een verschillend gewei. Ook de fysionomie van een eland is totaal verschillend, enigszins vergelijkbaar met het verschil tussen een gewoon paard en een boerenknol.