Yellowstone Dag 3: Canyons en Lamar

24 juli 2019 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Eerst en vooral hebben jullie nog de foto’s van de bizons in Hayden Valley te goed. Bij deze 👍

Bizons Hayden ValleyBizons Hayden ValleyBizons Hayden Valley

De bizons speelden ook vandaag de hoofdrol maar dat is voor zo meteen.

Het is gelukt om vroeger te vertrekken, ook al was het file voor de badkamer. Ze zeggen altijd dat vrouwen veel tijd nodig hebben. Manifest onwaar! ‼️We zitten hier met minstens 1 ijdel exemplaar. Ik noem geen namen.

De dag kondigde zich alvast goed aan. Tijdens de heenrit werden we meteen verwelkomd door de herten en de bizons. Het voelt ondertussen als een vaste waarde van ons verblijf hier. We zullen ze missen als we morgen verder gaan trekken!

Eerste deel van ons programma: de Grand Canyon van Yellowstone. 🏔Dat is de bedding van de Yellowstone River. Heeft niets te maken met de echte Grand Canyon. Die is voor binnen een week.

De Upper en Lower Falls zijn de moeite. Ik moest me spijtig genoeg beperken tot de overlooks. Mijn achillespees speelt me parten. 🤕 Teveel wandelen zit er voorlopig niet in. De mannen hebben de trail van de Lower Falls wel voor hun rekening genomen. Dat geeft mooie plaatjes...

Grand Canyon of Yellowstone outlook

Grand Canyon of YellowstoneYellowstone Lower Falls

Yellowstone Lower FallsLamar Valley river

Maar ons doel was vooral Lamar Valley. En yes! Het is alsof het park hier weet dat we morgen vertrekken. De absolute moment supreme kwam ongeveer in het midden van de vallei. Timing is alles zeggen ze altijd. En wij stonden op de eerste rij toen honderd (200? ) bizons in grote groepen  (vaak met hun kalfjes) een heuvel naar beneden kwamen lopen, een brug overstaken (die daverde onder hun poten) om de vlakte op te zoeken. Wij stonden op een tiental meter. Foto’s zeggen weinig maar dit gaan wij niet gauw vergeten.

Bizons op de brugBizons op weg naar de brugBizon passeert

Geen beren, wolven of coyotes maar wij zijn mega content ! De valleien van Yellowstone - Hayden en Lamar - zijn tot nu toe het mooiste wat we al zagen (inclusief hun bewoners).

Morgen rijden we zuidwaarts Yellowstone uit om recht Grand Teton National Park binnen te rijden. Volgens sommigen is Teton mooier. Kan dat?

We laten het jullie morgen graag weten.

Tot dan!

Ook dit nog : vandaag heb ik voor de eerste keer gereden. Geen paniek aub! Dat ging prima. Gezwind de haarspeldbochten van de Dunraven Pass en al... Ik ben er klaar voor 💪 Hilde aka Kimmy

Mama aan het stuur

1. Meryem: