Yellowstone Dag 2 - ons hart verloren aan Hayden Valley

23 juli 2019 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag een take it easy start. We wilden namelijk tegen de avond in Lamar Valley zijn want dat is een prima moment voor wildlife spotting. Je ziet, we worden al pro (hmmm). Dus vanochtend gestart met een chill ontbijtje in de gemeenschappelijke keuken van ons City Center Motel. Ontbijt op zijn Vlaams: gewoon brood en beleg. Het is een welkome afwisseling na de pancakes en wafels van de afgelopen dagen. Dan even snel naar de lokale supermarkt voor wat inkopen. We blijven hier immers nog eventjes. En dan weer op weg!

De weg naar Mammoth Hot Springs leidde ons langs watervallen,geisers, bronnen, de vijf +3000 meter pieken van Gallatin Range, en weer vele vergezichten om nooit meer te vergeten.

Yellowstone op weg nr Mammoth 2Gibbon Falls YellowstoneYellowstone op weg naar MammothYellowstone op weg naar MammothYellowstone geiser bassinYellowstone geiser bassin 2Yellowstone mud pot

De travertijnterrassen vond ik persoonlijk erg knap, ook al is de wetenschappelijke verklaring er achter mij nog altijd niet helemaal duidelijk.  Stef en Tom waren minder onder de indruk. Verwend, hé.

Mammoth travertine 3Mammoth TravertineMammoth hot springs

Onze bedoeling was Lamar Valley. Echter, onze « easy start » van vanochtend zou ons zuur opbreken. Het werd al later en het weer sloeg om. Het werd een pak kouder, de wind stak op en het regende plots. We zaten toen nog een heel eind van Lamar en de weg terug zou ons nog een paar uur kosten. Met een beetje initieel gemopper op de achterbank besloten we dan maar terug te keren. Ik bedacht nog vlug een plan B. Naast Lamar Valley is ook Hayden Valley gekend als plaats voor wildlife. Dat werd onze nieuwe bestemming: al een beetje dichter bij « huis » en misschien konden we daar nog wat diertjes zien.

Het bleek een schot in de roos. De panorama’s waren adembenemend. Voor ons allemaal tot nog toe de mooiste plek in Yellowstone park. Onderweg kwamen alweer wat solitaire bizons tegen. Die beesten zijn werkelijk bijzonder op hun gemak. Ze trekken zich niets aan van de toeristen of auto’s. We zagen ook een hertachtige. Op basis van Marc zijn beschrijving van vooral het gewei lijkt dit ons wel een eland.

Yellowstone buffel op weg nr Hayden ValleyYellowstone eland? 2Yellowstone Hayden valley

Maar dan waanden we ons plots in Afrika: voor ons, naast ons en achter ons vulde het landschap zich plots met bizonkuddes. Een geweldige ervaring! Bizons hebben precies wel iets met de autoweg want ook nu weer kwamen zij doodleuk tussen de auto’s lopen, zelfs met hun kleintjes erbij. PS - de foto’s van de bizonkuddes hebben jullie nog te goed, de WIFI op het hotel is superslecht en daardoor gaat het laden van de foto’s een beetje moeilijk

Yellowstone Hayden valley bizons op de weg

Het was moeilijk om afscheid te nemen maar uiteindelijk moesten we nog een redelijk lange rit naar het hotel doen en het was al redelijk laat. Op de terugweg spotte Stef nog een coyote. Het was te donker voor een foto jammer genoeg.

Yellowstone avondrit

Ons voornemen is op morgen vroeg op te staan, de Grand Canyon van Yellowstone te doen en zo noordoostwaarts naar Lamar te rijden om daar op tijd aan te komen. De lange weg terug die we dan ‘s avonds zullen moeten doen nemen we er graag bij.

Uitsmijters:

1. Het is niet mooi om mensen uit te lachen, maar de jurk van deze vrouw was er echt over. Why?????

Vrouw In US jurk Yellowstone

2. Kerstballen, kerstbomen,... Why??? In juli??? Seriously??? Dit is een hel voor een kerstmisverslaafde zoals ik!

Kerst

Bij WIFI en leven, tot gauw!

xxx

1. Mams & Paps:
    23 juli 2019
    Hartje verloren aan zoveel moois??? Begrijpelijk !!!!!
  2. Thelma of Louise of X:
    23 juli 2019
    Wow! Weer een volle lading schoonheid